ШАНОВНІ ДРУЗІ!

Даний ресурс створено з метою реалізації
політики відкритості та прозорості
діяльності районної ради, відповідальності
та звітності перед громадою, а також
забезпечення права громадян на одержання
достовірної, об’єктивної і повної   інформації
щодо роботи органів і посадових осіб місцевого
самоврядування.
Ви можете ознайомитися з нормативною
базою діяльності районної ради, проектами
та рішеннями сесій, діяльністю постійних
комісій, тощо.
Ласкаво просимо на сайт та будемо раді,
якщо розміщена нами інформація виявиться
корисною для Вас.

З повагою і найкращими побажаннями,

Голова районної ради

О.М.Поліщук



 

ТЕМА: Законодавство України з прав дитини (до Дня захисту дітей, 1 червня 2020 )

Діти наше майбутнє! Тому сьогодні держава Україна сприяє захисту прав дітей, шляхом імплементації міжнародно-правових стандартів по захисту та дотриманню їхніх прав в українське законодавство.

Зокрема, захист прав дітей України ґрунтується на таких законодавчих та нормативно-правових актах: Конвенція ООН про права дитини, прийнята 20 листопада 1989 року, набрала чинності для України з 27 вересня 1991 року.  Цей документ містить провідні положення та принципи щодо захисту дитини від усіх форм фізичного та психічного насильства, образ чи зловживань, економічної експлуатації, захисту права дитини на збереження індивідуальності, на громадянство, ім’я та сімейні зв’язки. Визначається пріоритет інтересів дитини та сім’ї, а також проголошується необхідність надання дітям права користуватися найдосконалішими послугами охорони здоров’я тощо. Зокрема даний документ закріплює основні принципи серед яких : жодна дитина не може бути об’єктом свавільного або незаконного втручання в здійснення її права на особисте і сімейне життя, недоторканність житла, таємницю кореспонденції або незаконного посягання на її честь і гідність, дитина має право на захист закону від такого втручання або посягання.

Серед національного законодавства України провідне місце займає Основний Закон держави - Конституція України, яка визначає, що діти рівні у своїх правах незалежно від походження, а також від того, народжені вони у шлюбі чи поза ним. Будь-яке насильство над дитиною та її експлуатація переслідуються законом. У Конституції України закріплено положення щодо загальних гарантій захисту прав дитинства.

Не лише Конституція сприяє захисту прав дітей, а і низка інших нормативно-правових актів, які деталізують положення названих документів. Серед них, Кодекс України «Про адміністративні правопорушення» визначає, зокрема статтею 184, відповідальність батьків за невиконання ними або особами, які їх замінюють, обов’язків щодо виховання дітей. Особливої уваги заслуговують Сімейний та Цивільний кодекси України. Крім кодифікованих актів чимало Законів України встановлюють порядок та механізм захисту прав дітей , наприклад : Про освіту від 5.09.2017 № 2145-VIII, Про органи і служби у справах дітей та спеціальні установи для дітей від 01.1995 № 20/95-ВР,  Про Національну поліцію від 07.2015 року № 580-VIII, Про охорону дитинства від 26.04.2001 № 2402-III, Про соціальну роботу з дітьми та молоддю від 21.06.2001 № 2558-III, Про запобігання та протидію домашньому насильству від 7.12.2017 № 2229-VIII, Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування від 01.2005 № 2342-IV, Про пробацію від 5.02.2015 № 160-VIII.

Детальніше...
 

Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Рівненській області надає роз’яснення

Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникнення і поширення коронавірусної хвороби (COVID-19)» від 17.03.2020 № 533-ІХ внесено зміни до Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 23.09.1999 № 1105 (далі — Закон України № 1105), якими визначено, що допомога по тимчасовій непрацездатності надається застрахованій особі у формі матеріального забезпечення, яке повністю або частково компенсує втрату заробітної плати (доходу), на період перебування в спеціалізованих закладах охорони здоров’я, а також й на самоізоляції під медичним наглядом у зв’язку з проведенням заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), а також локалізацію та ліквідацію її спалахів та епідемій. Таким особам допомога по тимчасовій непрацездатності виплачується у розмірі 50 відсотків середньої заробітної плати (доходу) незалежно від страхового стажу.

Відповідно до частини 1 статті 31 Закону України № 1105 підставою для призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах є виданий у встановленому порядку листок непрацездатності.

Порядок, умови видачі та продовження листків непрацездатності визначено Інструкцією про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян, затвердженою наказом Міністерства охорони здоров’я України від 13.11.2001 № 455 (далі — Інструкція № 455), порядок заповнення листка непрацездатності — Інструкцією про порядок заповнення листка непрацездатності, затвердженою спільним наказом Міністерства охорони здоров’я України за погодженням Міністерства праці та соціальної політики України, Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України від 03.11.2004 №532/274/136-ос/1406 (далі — Інструкція № 532).

З метою реалізації вищезазначених законодавчих змін Міністерством охорони здоров’я України (далі — МОЗ України) підготовлено та затверджено наказ «Про затвердження Змін до Інструкції про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян» від 27.04.2020 № 963                 (15 травня 2020 року набули чинності зміни до Інструкції), яким унормовано видачу листків непрацездатності застрахованим особам на період перебування в спеціалізованих закладах охорони здоров’я, а також на самоізоляції під медичним наглядом у зв’язку з проведенням заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19).

Крім того, існує необхідність внесення змін до Інструкції № 532, якими потрібно унормувати порядок заповнення листків непрацездатності зазначеній категорії застрахованих осіб.

Враховуючи тривалий процес розроблення, погодження і затвердження змін до чинних нормативно-правових актів та з метою недопущення порушення права застрахованих осіб на своєчасне отримання допомоги по тимчасовій непрацездатності за період їх перебування в спеціалізованих закладах охорони здоров’я, а також на самоізоляції під медичним наглядом у зв’язку з проведенням заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), Міністерством охорони здоров’я України рекомендовано закладам охорони здоров’я у разі видачі відповідних листків непрацездатності лікуючими лікарями в бланках листків непрацездатності зазначати «ізоляція від COVID-19 — 11» як причину непрацездатності для такої категорії застрахованих осіб.

Додатково повідомляємо, що терміни тривалості самоізоляції та перелік осіб, яких віднесено до такої категорії, чітко визначено постановою Кабінету Міністрів України «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» від 11.03.2020 № 211. Так, цією постановою затверджено Порядок проведення протиепідемічних заходів, пов'язаних із самоізоляцією осіб, яким передбачено, що строк самоізоляції триває до 14 днів. Пунктом 3 цього Порядку також окреслено чітке коло осіб, які потребують самоізоляції.

Враховуючи викладене, застраховані особи мають право на допомогу по тимчасовій непрацездатності внаслідок перебування у закладах охорони здоров’я, а також на самоізоляції під медичним наглядом у зв’язку з проведенням заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), а також локалізацію та ліквідацію її спалахів та епідемій, за рахунок коштів Фонду, починаючи з шостого дня непрацездатності, у разі надання листка непрацездатності, виданого в установленому порядку із зазначенням причини непрацездатності «ізоляція від COVID-19 — 11».

Страхувальники при формуванні заяви-розрахунку відповідно до Порядку фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення застрахованим особам у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та окремих виплат потерпілим на виробництві за рахунок коштів Фонду соціального страхування України, затвердженого постановою правління Фонду від 19.07.2018 № 12, в Додатку 1.1 «І. Матеріальне забезпечення» у колонці 10 вказують причину непрацездатності — 11, тобто ізоляція від COVID-19. Відповідно виплата матеріального забезпечення за таким видом непрацездатності проводиться згідно з вимогами до частини другої статті 24 Закону України № 1105 — у розмірі 50 відсотків середньої заробітної плати (доходу) незалежно від страхового стажу.


Також інформуємо, що        03 березня 2020 року Кабінет Міністрів України затвердив постанову № 159 «Про особливості ведення Електронного реєстру листків непрацездатності до забезпечення інформаційної взаємодії електронної системи охорони здоров’я з Електронним реєстром листків непрацездатності». Зазначеним документом відпрацьовано організаційні кроки щодо ведення Електронного реєстру листків непрацездатності, але не визначено дату введення в обіг електронних листків непрацездатності.

На сьогодні міжвідомча робоча група за участі представників Міністерства соціальної політики України, Фонду соціального страхування України, Пенсійного фонду України спільно напрацювала проект Порядку видачі та продовження електронних листків непрацездатності. Однак, документ є на затвердженні в Міністерстві охорони здоров’я України.

Отже, паперові листки непрацездатності продовжують оформляти лікарі для засвідчення тимчасової непрацездатності застрахованої особи і після 01 квітня 2020 року. Підстав відмовляти в призначенні допомоги по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах застрахованим особам, які надали належним чином оформленні після 01.04.2020 паперові листки непрацездатності, немає. Робочі органи виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України і надалі здійснюють фінансування таких листків непрацездатності.

 

 

Гощанське відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Рівненській області інформує

 

Навчання та перевірка знань з питань охорони праці

Навчання та систематичне підвищення рівня знань працівників, населення України з питань охорони праці - один з основних принципів державної політики в галузі охорони праці, фундаментальна основа безпеки праці та необхідна умова вдосконалення управління охороною праці та забезпечення ефективної профілактичної роботи, спрямованої на усунення шкідливих і небезпечних виробничих факторів, запобігання нещасним випадкам на виробництві, професійним захворюванням та іншим випадкам загрози здоровю працівників, викликаним умовами праці.

Основним нормативним актом, що регламентує порядок та види навчання, а також форми перевірки знань з охорони праці є НПАОП 0.00-4.12-05 "Типове положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці".

Вимоги Типового положення є обов'язковими для виконання усіма центральними і місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, бюджетними установами та суб'єктами господарської діяльності незалежно від форми власності та видів діяльності.

На підприємстві для перевірки знань працівників з питань охорони праці наказом керівника створюється відповідна комісія. Головою комісії призначається керівник підприємства або його заступник, до службових обов'язків якого належить організація роботи з охорони праці. У разі потреби створення комісій в окремих структурних підрозділах, їх очолюють керівник цього підрозділу чи його заступник.

До складу комісії підприємства входять спеціалісти служби охорони праці, представники юридичної, виробничих, технічних служб, представник профспілки або уповноважена найманими працівниками особа з питань охорони праці. До складу комісії  можуть залучатися страхові експерти з охорони праці відповідного робочого органу виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України.

Комісія вважається правомочною, якщо до її складу входять не менше трьох осіб.

Відповідальність за організацію та здійснення навчання та перевірки знань з питань охорони праці покладається на роботодавця.

Консультації, методичну та інформаційну допомогу  в організації навчання  та перевірки знань з питань охорони праці  посадових осіб та інших працівників підприємств можна отримати у Гощанському відділенні управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Рівненській області за номером телефону: (03650) 21146.

 

 

ВІДДАЛЕНА РОБОТА НА ПЕРІОД КАРАНТИНУ

ТЕМА: Правове регулювання спільного проживання

чоловіка та жінки без реєстрації шлюб

 

Значного поширення сьогодні набули випадки, коли чоловіки та жінки, утворюючи пару, не реєструють шлюб, а проживають без такої реєстрації в так званому “ цивільному шлюбі ” або в конкубінаті. Конкубінат – поняття, яке виникло ще в Стародавньому Римі і в перекладі означає не заснування родини, від латинського слова concubitus, сумісне мешкання, співжиття)

В Україні такі відносини виникають досить часто, а тому перебування у цивільному шлюбі зачіпає різноманітні сфери життя – цивільні, майнові, сімейні, спадкові та в деяких випадках навіть і кримінальні.

Так, чоловік та жінка можуть розпоряджатися спільним майном, набутим під час фактичного шлюбу, на власний розсуд, без згоди іншого, що може призвести до порушення прав та законних інтересів іншого з подружжя. І в таких ситуація сторона, права якої порушено, вимушена звертатися до суду для захисту своїх інтересів з різними позовами. Наприклад, з позовом про визнання факту проживання однією сім’єю, про визнання майна спільною сумісною власністю, визнання права власності на ½  частину цього майна та поділ такого майна тощо.

Крім того, досить поширена ситуація, коли майно, придбане чоловіком та жінкою за спільні кошти, оформлюється на когось одного. Якщо в зареєстрованому шлюбі це не має юридичного значення, то за умови конкубінату, оформлене на одного з учасників такого союзу, є виключно його майном. Друга сторона права на таке майно не має, доки не доведе в судовому порядку, що воно є спільним.

Під час укладення однією з осіб, що проживали сім’єю, щодо спільного майна договору, який потребує нотаріального посвідчення або державної реєстрації, згода іншого не вимагається. При зареєстрованому шлюбі вимагається нотаріальна згода другої сторони. Як ми бачимо різниця суттєва між зареєстрованим (офіційним) шлюбом та фактичним, без реєстрації.

Враховуючи різний статус фактичного та офіційного подружжя, абсолютно закономірними є випадки зловживання правами, наданими фактичним співмешканцям. Наприклад, жінка вселяється до чоловіка напередодні укладення ним значної угоди, а потім через деякий час розриває відносини й домагається в судовому порядку права на 50 % майна, придбаного за час їхнього спільного проживання. Існує безліч випадків зловживання правами, що виникають у конкубінаті. Саме тому, з метою уникнення майбутніх спорів у судах, при укладенні правочину деякі нотаріуси вимагають підтвердити «самотній» статус його сторін.

Досить багато питань виникає під час спадкування учасниками конкубінату. Наприклад, питання, до якої черги спадкоємців відносити особу в конкубінаті? Як вбачається зі змісту статті 1264 ЦК України — у четверту чергу спадкоємців по закону. І потрапить вона туди лише в разі проживання зі спадкодавцем однією сім’єю не менше ніж п’ять років до часу відкриття спадщини.

Відповідно до статті 1258 Цивільного кодексу України спадкоємці за законом одержують право на спадкування почергово, кожна наступна черга спадкоємців за законом одержує право на спадкування у разі відсутності спадкоємців попередньої черги. Той із подружжя, який пережив спадкодавця, належить до першої черги спадкоємців. І мова тут іде лише про зареєстрований шлюб.

Якщо дитина народжується в зареєстрованому шлюбі чоловік вважається батьком цієї дитини, оскільки статтею 122 СК України передбачено, що дитина, яка зачата і (або) народжена в шлюбі, походить від подружжя. Так, відповідно до статті 133 Сімейного кодексу в силу передбаченої законом презумпції батьківства, подружжя записується батьками дитини. І такий запис проводиться автоматично, незалежно від того, чи заперечують вони або хтось із них проти цього. У випадку з конкубінатом, походження дитини від матері визначатиметься на підставі документа закладу охорони дитини про народження дитини, а від батька — за спільною заявою жінки та чоловіка дитини, які не перебувають у шлюбі між собою, як це передбачено статтею 126 СК України. А в разі, якщо чоловік відмовиться визнати своє батьківство, така жінка, якщо не доведе батьківство чоловіка, може стати одинокою мамою і запис про батьків дитини проводитиметься в порядку частини першої статті 135 Сімейного кодексу України.

Детальніше...
 

Соціально-економічне становище Гощанського району у січні–березні 2020 року

Населення

Чисельність наявного населення в районі, за оцінкою, на 1 березня 2020р. становила 34,3 тис. осіб. Упродовж січня–лютого 2020р. чисельність населення скоротилась на 86 осіб.

Порівняно із січнем–лютим 2019р. обсяг природного скорочення зменшився на 6 осіб.

Кількість живонароджених у січні–лютому 2020р. становила 51 особу, померлих – 122 особи.

Будівництво

У січні–березні 2020р. підприємствами району вироблено будівельної продукції на суму 0,5 млн.грн, що становить 0,1% загальнообласного обсягу.

Зовнішньоекономічна діяльність

У січні–лютому 2020р. експорт товарів становив 3306,1 тис.дол. США, імпорт – 844,9 тис.дол. Порівняно з січнем–лютим 2019р. експорт зменшився на 2,8%, імпорт збільшився на 22,8%. Позитивне сальдо становило 2461,2 тис.дол.

Основу товарної структури експорту складали продукти рослинного та тваринного походження, текстильні матеріали та текстильні вироби.

Найбільші експортні поставки товарів здійснювалися до Німеччини, Ізраїлю, Португалії.

Основу товарної структури імпорту складали текстильні матеріали та текстильні вироби, машини, обладнання та механізми, електротехнічне обладнання, папір та картон.

Найсуттєвіші імпортні надходження товарів здійснювалися з Бельгії, Саудівської Аравії, Китаю, Польщі, Марокко, США.

 

 

ВІДКРИТЕ ЗВЕРНЕННЯ УКРАЇНСЬКОЇ АСОЦІАЦІЇ РАЙОННИХ ТА ОБЛАСНИХ РАД ДО КЕРІВНИЦТВА ДЕРЖАВИ ЩОДО ГРУБОГО ПОРУШЕННЯ ПРИНЦИПІВ ВПРОВАДЖЕННЯ РЕФОРМИ ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЇ

ВІДКРИТЕ ЗВЕРНЕННЯ

УКРАЇНСЬКОЇ АСОЦІАЦІЇ РАЙОННИХ ТА ОБЛАСНИХ РАД ДО КЕРІВНИЦТВА ДЕРЖАВИ

ЩОДО ГРУБОГО ПОРУШЕННЯ ПРИНЦИПІВ ВПРОВАДЖЕННЯ РЕФОРМИ ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЇ

У 2014 році в Україні стартувала реформа децентралізації, головною метою якої було підвищення рівня надання публічних послуг громадянам та відхід від адміністративно-командної моделі керування,  успадкованої від СРСР. Дорожньою картою, що визначала завдання цих перетворень, стала Концепція реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади. Відповідно до цього документа в Україні має бути сформована така система управління на місцях, яка б максимально відповідала потребам жителів, а саме: забезпечення їхньої безпосередньої участі у прийнятті рішень на рівні громади, району та області.

Міжнародною спільнотою та експертним середовищем визнано, що Концепція повністю корелюється з Європейською хартією місцевого самоврядування та основоположними принципами розвиненої демократичної країни.

Українська асоціація районних та обласних рад була серед ініціаторів та розробників зазначеної Концепції й усіма можливими засобами сприяє її впровадженню.

Утім, сьогодні у нас є велике занепокоєння стосовно того, що відповідальні за децентралізацію органи державної влади скеровують її у зовсім інше русло, не дотримуючись Концепції, порушуючи законодавство та елементарні демократичні норми.

Це дуже велика проблема, оскільки слід пам’ятати, що реформа робиться не на рік чи на два, а на покоління.

Тож, ми хочемо акцентувати увагу на низці порушень принципів впровадження децентралізації, що можуть призвести до серйозних негативних наслідків.

I.

Центральні органи влади, що координують реформу, пропагують твердження, що місцеве самоврядування на районному рівні не потрібне

З березня цього року представники центральних органів влади, що координують реформу, а також окремі депутати Верховної Ради публічно заявляють, що органи місцевого самоврядування на районному рівні мають бути ліквідовані. За їхніми словами, функції районної ради частково виконуватимуть місцеві органи державної влади, обласні ради та об’єднані територіальні громади.

Чому районні ради все ж потрібні

По-перше, утворення органів місцевого самоврядування на районному рівні передбачено Концепцією. Функції районних державних адміністрації мають бути передані виконавчим органам, що утворені обраними громадянами районними радами.

По-друге, районні ради є представниками спільних інтересів територіальних громад, відтак управляють об’єктами спільної власності територіальних громад. Іншими словами, чи зможе невелика громада утримувати лікарню, великі культурні та спортивні об’єкти, чи архіви? Як показує практика – ні. Це є додатковим тягарем для бюджету та інфраструктури таких громад.

По-третє, виборний орган на субрегіональному рівні дає можливість громадянам як брати участь в управлінні, так і здійснювати політичний контроль за виконанням завдань.

По-четверте, наявність районних рад в системі управління дозволяє зберегти «буферну» зону між найнижчими і найкрупнішими адміністративно-територіальними одиницями.

По-п’яте, на сьогодні існування районних рад передбачено у ст. 140 Конституції України, тож їхня ліквідація є прямим нехтуванням нормами Основного Закону.

За сучасної конституційної основи не може застосовуватися і модель факультативного формування районних рад: коли районні ради можуть утворюватися за рішенням обласних рад з підстав і в порядку, визначених законом. Так звана, «факультативна» модель статусу районних рад суперечитиме, в першу чергу, конституційним принципам унітаризму, який передбачає уніфіковану організацію місцевого самоврядування в усіх регіонах держави, та може призвести до розбалансування не лише системи муніципального управління, але й бюджетної системи.

Які  наслідки можуть бути за відсутності районних рад

Відсутність виборних органів на субрегіональному рівні значно звузить право громадян на управління місцевими справами. Знизиться якість надання соціально важливих послуг, таких як медицина, культура та транспортні перевезення. Виникне вакуум  координації між громадами, а також повністю зміниться система фіскальної політики, що буде додатковим тягарем для інших суб’єктів управління.

Асоціація неодноразово зверталася до координаторів реформи з пропозиціями стосовно конкретного переліку повноважень районних рад. Утім, такі пропозиції повністю проігноровані.

Переконані, що формування системно-структурної організації органів публічної влади на районному рівні має ґрунтуватися на визначених Конституцією України принципах. Йдеться, головним чином, про дотримання принципів народного суверенітету, народовладдя та народного представництва.

У сучасній демократичній державі не може бути виключень із вказаних керівних засад та не можуть формуватися адміністративно-територіальні рівні організації публічної влади поза цими вимогами, бо тоді відповідні державні рішення можуть визнаватися такими, що суперечать Конституції держави та європейським стандартам.

Переконані, що збереження проміжного (субрегіонального, районного) рівня адміністративно-територіального устрою вимагає формування системи органів публічної влади, що має включати: представницькі та виконавчі органи; виборні та призначувані; державні та самоврядні.

II.

При формуванні укрупнених районів та затвердженні перспективних планів громад Урядом не враховується думка самих громад

Нещодавно завершилися публічні обговорення перспективних планів формування громад та формування укрупнених районів. Обговорення проводилися Міністерством розвитку громад та територій спільно із профільним парламентським Комітетом. До заходів були запрошені, серед інших, органи місцевого самоврядування та їх асоціації.

Консолідовані пропозиції  з формування укрупнених районів, що були надані учасниками обговорень, здебільшого не враховані.

Більше того, Уряд  в закритому режимі  розпочав затвердження перспективних планів. Але ніхто не знає, в якій редакції і чи враховані пропозиції учасників обговорень. А якщо не враховані, то чому відхилені?

Також виключно не демократичним є надання безпрецедентних можливостей Уряду. Відповідно до нещодавно ухваленого Закону № 2653, Уряд може змінювати межі адміністративно-територіального устрою, визначати центри громад. У зазначеному Законі не передбачено обов’язковість погодження таких рішень ні з органами місцевого самоврядування, ні з президентською вертикаллю.

Ще однією проблемою стали методики формування громад та укрупнених районів, критерії яких мають формалістичний характер і зовсім «відірвані» від життя.

Чому методика формування громад та районів має бути змінена, а при публічних обговореннях необхідно дослуховуватись до органів місцевого самоврядування

По-перше, формат публічних обговорень передбачено чинним законодавством, а процес зміни територіальних кордонів органів місцевого самоврядування відповідно до Європейської хартії місцевого самоврядування, яку Україна ратифікувала ще у 1997 році, не може здійснюватися без врахування думки громад.

По-друге, не можна порушувати принципи добровільності, закладені у законодавстві, й безоглядно приєднувати вже утворені успішні громади до нових громад, зміщуючи їхні центри.

По-третє, при формуванні укрупнених районів, використання тільки критерію кількісних показників чисельності населення не дасть якісних результатів. Тож мають враховуватися рівень та доступність надання послуг, організаційна спроможність районних органів влади надавати населенню закріплені за ними законодавством публічні послуги належної якості, шляхове сполучення, інфраструктурна потужність адміністративного центру районів та інші критерії.

По-четверте, методика формування територій громад повинна враховувати особливості самих громад.

Які наслідки можуть бути від відсутності публічних обговорень та недосконалості методик

Відсутність реальних публічних обговорень при формуванні меж громад та районів призведе до соціальної напруги. Тож пропозиції органів місцевого самоврядування, що висловлюють думку жителів конкретних територій, мають бути враховані.

Крім того, недосконалість методик формування районів та громад поставить під загрозу зручність проживання людей у своїх громадах, їх культурні та економічні особливості.

Цей документ можна визначити як рефлексію на звернення районних, обласних рад та об’єднаних територіальних громад, а також на результати он-лайн обговорення питань впровадження децентралізації з керівниками органів місцевого самоврядування, що відбулося 23 квітня 2020 року.

З огляду на зазначене, звертаємось до Вас із проханням взяти до уваги наші застереження та пропозиції, тим самим не допустити згортання реформи, яке означатиме відхід від демократичного та європейського розвитку нашої держави!

Ухвалено Рішенням Правління Української асоціації районних та обласних рад від 24 квітня 2020 року

 

Гощанське відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Рівненській області інформує !

Гощанське відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального
страхування України у Рівненській області інформує про звернення
організаційного комітету з підготовки та проведення Дня охорони праці в
Україні у 2020 році

ЗВЕРНЕННЯ

Організаційного комітету з підготовки та проведення Дня охорони праці в Україні у 2020 році

Згідно з Указом Президента України від 18.08.2006 № 685/2006 щороку 28 квітня в Україні відзначають День охорони праці. Цьогоріч Україна вкотре долучилася до ініціативи Міжнародної організації праці та мала намір провести заходи до Всесвітнього дня охорони праці за тематикою, що присвячена вирішенню проблеми насильства і домагань у сфері праці. Однак запланованому завадила надзвичайна подія – спалах коронавірусної інфекції COVID-19, яка розпочалася в Китаї, згодом охопила Південну Корею, Іран, країни західної Європи, а сьогодні вже панує у всьому світі. Тож темою Всесвітнього дня охорони праці-2020 стала боротьба з пандемією смертельно небезпечної недуги.

ШАНОВНІ КОЛЕГИ!

У процесі підготовки до відзначення Дня охорони праці в Україні, яка фактично збіглася в часі з першими проявами «коронакризи», стало зрозумілим, що перед усім українським суспільством постав досі нечуваний виклик, який вимагає особливих заходів та зусиль. Перші випадки захворювання було зафіксовано у грудні 2019 року, а вже 11 березня 2020 року Всесвітня організація охорони здоров’я оголосила про пандемію через спалах коронавірусної інфекції. Зокрема генеральний директор ВООЗ Тедрос Адхан Гебреісус заявив: «Це не просто криза охорони здоров’я, це криза, яка торкнеться кожного сектору. Тому кожен сектор і кожна людина повинні бути залучені в боротьбу». Того ж дня постановою КМУ від 11.03.2020 № 211 в Україні було запроваджено карантинні заходи, які в подальшому уряд подовжив і посилив. ЗВЕРНЕННЯ Організаційного комітету з підготовки та проведення Дня охорони праці в Україні у 2020 році Девіз Всесвітнього дня охорони праці 2020 року ЗУПИНИМО ПАНДЕМІЮ: безпека і здоров’я на роботі можуть врятувати життя Ухвалені на законодавчому рівні заходи спрямовані передусім на протидію поширенню коронавірусної інфекції та передбачають обмеження на проведення масових заходів, заборону діяльності закладів громадського харчування (ресторанів, кафе тощо), торговельно-розважальних центрів, інших закладів соціально-культурної сфери, запровадження карантину в навчальних закладах усіх рівнів, обмеження функціонування громадського транспорту та пасажирських перевезень. Щоб стримати поширення COVID-19 і зберегти життя та здоров’я людей, зазначені рішення, безумовно, були правильними та потрібними. Але разом з тим, як наслідок їх впровадження, ми можемо спостерігати невтішну картину економічного спаду в країні: у всіх галузях та сферах. Такий стан справ породжує серйозні загрози, які за своєю суттю – справжнісінька криза, що впливає не тільки на виробництво товарів і послуг, споживання та інвестиції, а й може спричинити «шок» на ринку праці, який ми вже фактично маємо. Першочергові оцінки Міжнародної організації праці вказують на потенційну загрозу неабиякого зростання безробіття і неповної зайнятості, скорочення робочого часу, суттєвого зниження заробітної плати та доходів працівників тощо. Це нові виклики як для держави, так і для всіх тих, хто відповідає за найманих працівників у країні. На сьогодні від соціальної свідомості роботодавців залежить не тільки життя і здоров’я всіх громадян України, а й стійкість та цілісність нашої держави. Зупинка економічної активності бізнесу, врешті-решт, обов’язково закінчиться, а збережений трудовий капітал стане для підприємств рушійною силою, яка забезпечить у подальшому відновлення економічного зростання. Звертаємо увагу керівників підприємств, установ, організацій, де неможливо забезпечити дистанційний режим роботи під час карантину, на забезпечення нагальних профілактичних та протиепідемічних заходів для недопущення поширення випадків захворювання на COVID-19. Особливу увагу потрібно приділити захисту лікарів та інших медичних працівників, що перебувають в епіцентрі складної ситуації, виконуючи професійні обов’язки з надання медичної допомоги пацієнтам, збереження їх здоров’я та життя. Водночас, постановою КМУ від 25.03.2020 №  256 рекомендовано підприємствам, установам та організаціям незалежно від форми власності на час встановлення карантину не звільняти працівників, які виконують визначену трудовим договором роботу вдома, та працівників, які перебувають у відпустці без збереження заробітної плати на період карантину, що також сприяє збереженню трудових прав працівників у цей непростий час. Запровадження карантинних заходів змусило підприємства переглянути не тільки свої звичні плани, а й ставлення до профілактики виробничого травматизму, особливо до ймовірного зараження працівників новою невивченою формою інфекції. Тепер життя і здоров’я найманих працівників напряму залежить від ставлення роботодавців до своїх кадрів, до них особисто та їх сімей. В умовах глобальної пандемії нового коронавірусу для запобігання поширенню інфекції, захисту здоров’я громадян та надання допомоги хворим, суспільство має об’єднати зусилля заради подолання наслідків епідемії. Підсумовуючи зазначене, закликаємо всіх долучитися до відзначення Дня охорони праці в Україні та забезпечити широку інформаційну кампанію для захисту та збереження життя та здоров’я працівників.

 

 

Віддалена робота на період карантину

Віддалена робота на період карантину.

На період карантину багато роботодавців надають працівникам відпустки, запроваджують віддалену роботу, встановлюють режим простою.

Відправити співробітників працювати вдома можна без їхньої згоди

У зв`язку з карантином багато організацій переходять на дистанційний режим роботи. Чинним законодавством не врегульовано в повній мірі питання віддаленої роботи.

Утім, на період встановлення карантину або обмежувальних заходів, роботодавець може доручити працівникові, у тому числі державному службовцю, службовцю органу місцевого самоврядування, виконувати протягом певного періоду роботу, визначену трудовим договором, вдома.

Важлива зміна відповідно до Закону № 3219 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (Covid-19)" : на період карантину або впровадження заходів боротьби з коронавірусом відправляти співробітників працювати вдома можна без їхньої згоди.

Разом з тим, Закон № 3219 лише рекомендує переведення на дистанційну роботу, але не зобов’язує роботодавця. Тому, якщо підприємство працює, але вас не відпускають працювати з дому, коли така можливість є, одним із варіантів, аби убезпечити себе, є відпустка.

Проте варто колективно звернутися до роботодавця про переведення на дистанційний режим роботи, оскільки забезпечення безпечних умов праці є його безпосереднім обов'язком.

У випадку прийняття роботодавцем рішення про роботу у дистанційному режимі , раджу отримати офіційний документ про встановлення такого режиму, щоб запобігти звільненню “за прогул” через відсутність на робочому місці.

Яку зарплату отримаємо під час карантину

Якщо ваша організація визначила період карантину як простій, за працівником зберігається його зарплата. Згідно з ч. 3 ст. 113 Кодексу законів про працю України за час простою, коли виникла виробнича ситуація, небезпечна для життя чи здоров'я працівника або для людей, які його оточують, і навколишнього природного середовища не з його вини, за ним зберігається середній заробіток.

У загальному випадку час простою не з вини працівника оплачується з розрахунку не нижче 2/3 тарифних ставки (окладу). Такий обов’язковий мінімум прописаний у ст. 113 Кодексу законів про працю України.

А от якщо роботодавець не оформив простій, тоді підприємство вважається таким, що працює.

Але в усіх цих випадках заробітна плата повинна виплачуватися. Карантин не є юридичною підставою для звільнення роботодавця від сплати заробітної плати.

Такі норми стосуються і дистанційної роботи. Однак, звертаю увагу, що дистанційна робота регулюється внутрішнім наказами чи розпорядженнями на підприємстві.

У випадку, коли зайнятість на дистанційних умовах праці відповідає встановленому графіку роботи, заробітна плата виплачується повністю.

Щоб отримати правову допомогу дистанційно:

напишіть на нашу електронну пошту: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду або Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду

зателефонуйте на номери бюро: (067) 360-88-48або (068) 016-08-93.

Необхідні документи можна залишити в скриньці для кореспонденції, що знаходиться за адресою: смт. Гоща, вул. Незалежності,20.

Правову консультацію можна також отримати:

- зателефонувавши на безкоштовний номер системи БПД: 0 800-213-103.

- поставивши запитання в месенджер ФБ-сторінки: https://www.facebook.com/Centre.4.Legal.Aid/

- поставивши запитання на Інстаграм-сторінці системи БПД https://www.instagram.com/ualegalaid/?hl=uk

- прочитавши правову інформацію на телеграм-каналі «Безоплатна правова допомога» https://t.me/ualegalaid та обговоривши її у нашому чаті - https://t.me/ualegalaidchat

- скориставшись правничою вікіпедією WikiLegalAid - https://wiki.legalaid.gov.ua

З повагою,

Начальник відділу

“Гощанське бюро правової допомоги”

С. Дубич

 

ДО УВАГИ ГРОМАДЯН!!!

Поліська митниця Держмитслужби повідомляє, що відповідно до Розпорядження Кабінету Міністрів України від 02 квітня 2020 року №370-р «Про внесення змін у додатки 1 і 2 до розпорядження Кабінету Міністрів України від 13 березня 2020 р. №288» з 00 год. 00 хв. 07.04.2020 року до окремого розпорядження тимчасово припиняється пропуск транспортних засобів та пішохідне сполучення в пунктах пропуску «#Городище», «#Прикладники», «#Дольськ». Більш детальну інформацію можна отримати за посиланням: https://www.kmu.gov.ua/…/pro-vnesennya-zmin-u-dodatki-1-i-2…

 

Держмитслужба оновила інтерактивну карту, на якій позначила УСІ закриті та відкриті пункти пропуску України.

Карта знаходиться за  посиланням: http://www.customs.gov.ua/?p=533.

 

 

 

 

 

 

Поліська митниця Держмитслужби повідомляє

Митниця швидко розмитнюватиме медвироби та медобладнання, призначені для боротьби з коронавірусом COVID-19

Поліська митниця Держмитслужби повідомляє, що 20 березня Уряд звільнив від сплати мита та ПДВ імпортерів, які ввозять в Україну лікарські засоби, медичні вироби та медичне обладнання, призначені для боротьби з COVID-19. Перелік таких товарів міститься у відповідній постанові за посиланням: https://bit.ly/3dntrHo

Аби засвідчити, що медичні вироби та медобладнання ввозяться саме з цією метою, імпортер має надати один із перерахованих документів (звертаємо увагу, що для лікарських засобів подавати не потрібно): контракт (договір) на поставку виробів, укладений між заявником і покупцем;  лист-підтвердження від Департаменту охорони здоров'я або Управління охорони здоров'я державних адміністрацій;  лист-підтвердження від закладу охорони здоров'я, тощо.

Міністерство охорони здоров‘я звертає увагу, що слід розрізняти медичні вироби та засоби індивідуального захисту. Детальне пояснення за посиланням: https://bit.ly/2Um9Q2w

Крім того, для забезпечення закладів охорони здоров’я та українських виробників фармацевтичної продукції необхідною сировиною для боротьби із COVID-19 в Україні, Уряд тимчасово заборонив експорт медичного спирту. Зміни у додатку 1 до постанови КМУ від 24 грудня 2019 р. № 1109 фактично забороняють до 1 червня 2020 року експорт спирту етилового, неденатурованого, з концентрацiєю спирту 80 об. % або більше, спирту етилового та iнших спиртових дистилятів, крім біоетанолу, напоїв, одержаних шляхом перегонки, денатурованих, будь-якої концентрацiї та інших подібних товарів (за кодом згідно з УКТЗЕД 2207).

 

За три місяці 2020 року в зоні діяльності Поліської митниці відбулось ввезення різноманітних виробів медичного призначення, зокрема виробів  гігієнічних - 12 587 кг., стерилізаторів - 135 кг., одягу медичного - 249 кг., систем для вливань – 2 217 кг., перев’язувальних матеріалів – 201 кг., систем вакуумних для транспортування та обробки крові – 17 717 кг., голок для забору крові - 6654 кг., лікарняних меблів - 9 965 кг., тощо.

До уваги громадян, які не мають можливості виконати зобов'язання про зворотне вивезення чи транзит транспортного засобу

Поліська митниця Держмитслужби повідомляє, що пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 року №211 „Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби СОVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2” на усій території України з 12 березня 2020 року установлено карантин.

Детальніше...
 


JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL